Het uiterlijk van een etalage

Als ik door de stad loop kijk ik natuurlijk altijd even naar de etalages van winkels, soms blijft mijn oog hangen maar soms kijk ik weer snel weg omdat de etalage mijn aandacht niet vasthoudt.

Ik heb verschillende foto’s gemaakt van etalages waar ik langer naar blijf kijken en van etalages waar mijn aandacht nauwelijks wordt getrokken.
Ik heb deze foto’s gemaakt om het contrast te tonen tussen deze etalages en te laten zien hoe belangrijk een goede etalage is.

Naar aanleiding van deze post heb ik ook op het internet gekeken naar etalages die mij aanspraken.

ImageNew York Fashion, Enschede

Deze winkel heeft altijd dit soort etalages en ik vind het een zooitje. Poppen staan door elkaar en kleding hangt door elkaar er is geen overzicht en je kan recht naar binnen kijken in de winkel wat het nog meer chaotisch maakt. Ik krijg een goedkope indruk bij deze winkel. Misschien willen zij dit juist creëren om klanten te trekken, maar zij houden mij er in ieder geval mee weg.
Image
Esmee Boutique, Enschede

Bij deze etalage is de winkel van binnen te zien maar de poppen zijn in verschillende hoogtes en poses neergezet ze zijn netjes neergezet wat de etalage rust geeft. Het meest sprak mij het kleurgebruik aan bij deze etalage. De kleur geel past perfect bij de zomer en komt bij elke pop terug. Het is een simpele etalage maar het past bij de winkel en ze maken er voor mij iets aantrekkelijks van.

Image
Cool Cat, Enschede

Cool Cat, het product dat zij verkopen vind ik al niet zo leuk maar de etalages maken de winkel bijna vreselijk. Naar deze etalages blijf ik vaak langer kijken omdat ik het zo lelijk vind. Ze zijn heel druk met kleuren die niet op elkaar zijn afgestemd en saaie poppen. Het past perfect bij het concept van de Cool Cat maar het maakt een winkelstraat er niet mooier op.

Image
Keith Dillion, independent visual merchansider, Los Angeles

Prachtige etalage die ik tegenkwam op het internet het is dan wel in de kerstmis tijd maar deze etalage is te mooi om weg te laten. De mannequins stralen uit wat de wat de kleding jouw zou moeten laten voelen; een diva.

Image
Zara, Enschede

In Enschede zijn er veel etalages als dit; simpel maar toch doeltreffend, ik vind het persoonlijk een beetje saai maar het is goedkoop en ik blijf er ook wel naar kijken om te zien wat voor kleding er wordt verkocht.

Image
H&M, Enschede

De etalages van de H&M passen altijd perfect bij de winkel. Ze zijn niet heel luxe maar ook niet goedkoop. Bij deze etalage is er gebruik gemaakt van draaiblokken wat de etalage een extra effect geeft.

Geschreven door: Saskia

 

 

 

Leave a Reply

