Signing deel 3

ImageImage

Image

Dit is een ander deel van de signing van de pop-up store. Met dit neonlicht willen we de aandacht trekken aan de buitenkant van de store. Omdat wij geen gebruik maken van etalages, willen we wel iets pakkends aan de buitenkant waardoor je aandacht toch getrokken wordt. We proberen een middelweg te vinden tussen heftig en opvallend en mooi en sierlijk. 

Je ziet bij het tweede plaatje erg dat het het heel indrukwekkend is. Of je het mooi vindt of niet; je blijft er even naar kijken. Toch moet je uitkijken met neonlicht, en vooral als je met warme kleuren als roze en rood wilt werken, dat het niet teveel op een goedkoop hoerenlicht gaat lijken. Daarom hebben we de andere twee plaatjes erbij gedaan. Hier zie je dat het neonlicht heel anders gebruikt wordt dat hoe het normaal gesproken gebruikt wordt. Neonlicht is meestal een uithangbord, goedkope opvallende reclame. Maar doordat ze deze mooie woorden in een hele andere context zetten (dan bijvoorbeeld een winkelstraat), krijgt het een ander doel en misschien ook wel een andere waarde. In plaatje 1 lijkt het bijna kunst en in plaatje 3 is het ‘gewone’ huisdecoratie. 

We willen dus een balans tussen deze plaatjes creëren. Lief maar brutaal, sierlijk maar opvallend.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s